Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

O treime din IMM din România spun că revenirea la un nivel al cifrei de afaceri comparativ cu anul anterior se va întâmpla până la finalul anului 2020

www.plandeafaceri.ro
IMM

O treime din IMM din România spun că revenirea la un nivel al cifrei de afaceri comparativ cu anul anterior se va întâmpla până la finalul anului 2020, potrivit unui sondaj realizat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, anunță MEDIAFAX.

29,87% spun că revenirea la cifra de afaceri anterioară se va realiza până la finalul anului 2020, 16,98% spun că sunt deja la acelaşi nivel al cifrei de afaceri ca în anul precedent, 16,68% spun că revenirea se va realiza la mijlocul anului 2021, 15,38% spun că se vor întoarce la nivelul cifrei de afaceri anterior la finalul anului 2021, iar circa 8,19% dintre IMM-uri spun că revenirea nu se va întâmpla niciodată.

Conform sondajului CNIPMMR, 5,31% dintre IMM-uri spun că forţa de muncă a companiei lor nu se va întoarce niciodată înapoi la locul de muncă în proporţie de 90%, 74,27% dintre ei au spus că cel puţin 90% din forţa de muncă a companiei este deja la locul de muncă, 8,51% dintre ei spun că se întorc în septembrie, 6,61% că se întorc în luna iulie, 2,5% că se întorc în ianuarie 2021, iar 2,80% că se întorc în iunie 2021.

În ceea ce priveşte intervenţiile necesare pentru susţinerea IMM-urilor, 43% dintre companiile chestionate cred că ar fi necesare investiţii de tip unităţi de producţie noi, echipamente, utilaje şi altele, 30% dintre companiile din sondaj cred că IMM-urile au nevoie de granturi între 10.000 şi 15.000 de euro, 21% spun că este nevoie de capital de lucru, iar 6% au menţionat voucherele de consum.

Citește și: E război total! Silviu Mănăstire îi răspunde lui Cătălin Tolontan: Când ai combinații politice cu cei de la USR-PLUS, e suficient să îi prostești pe cei mai slabi de înger

Studiul CNIPMMR a fost desfăşurat în perioada 18 – 25 iunie, a avut 1.234 de companii respondente, dintre care 54% erau microîntreprinderi, 20,8% întreprinderi mici, 5% întreprinderi medii, 1% întreprinderi mari, iar 17% au spus că au altă formă de organizare.

În context, CNIPMMR a anunțat o serie de măsuri pentru modificarea Legii societăţilor nr. 31/1990, menite să reducă birocrația.

Consiliul propune adoptarea, ca soluție definitivă, a măsurii temporare prevazute la art. 27 din O.U.G. nr. 70/2020, in sensul că declarațiile pe proprie raspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri să poată avea forma de înscris sub semnatură privată în formă electronică și să poată fi transmise la oficiul registrului comerțului, în original, prin mijloace electronice, cu semnatură electronică sau prin servicii de poștă și curier, precum și eliminarea cerinței de depunere, în susținerea cererilor de înregistrare, a declarației pe proprie răspundere privind îndeplinirea condițiilor legate privind deținerea unor calități (asociat, administrator, cenzor, membru cooperator s.a.), precum și a specimenului de semnatură.

O altă propunere este reglementarea posibilității ca certificatul de înregistrare prevăzut la art. 8 din Legea nr. 359/2004, cu modificările și completările ulterioare, să fie emis și în formă electronică. Urmează eliminarea obligativității depunerii dovezii privind efectuarea vărsămintelor privind capitalul social și a depunerii actelor de proprietate pentru aporturile în natură, iar în cazut în care printre ele figurează și imobile, a certificatului constatator al sarcinilor de care sunt grevate; eliminarea obligaţiei de publicare în Monitorul Oficial al României a hotărâritor AGA, a extrasului rezoluției la înmatriculare și a notificării privind depunerea actului constitutiv; eliminarea depunerii actelor de înregistrare a fondatorilor, administratorilor, cenzorilor/ auditoritor persoane juridice, pentru persoanele juridice române, pentru care datele pot fi verificate în sistemul informatic integrat al ONRC; eliminarea depunerii hotărârii organului statutar privind participarea la constituirea societatii a fondatorilor persoane juridice;

Citește și: Cozmin Gușă îl face praf pe avocatul Gheorghe Piperea: Ipocrizia și nesimțirea din jurul scandalului Mugur Isărescu

CNIPMMR susţine toate măsurile prin care se elimină sarcinile birocratice ale întreprinzătorilor, propunând în completarea lor cu un set de măsuri care să asigure o digitalizare a relaţiei stat-antreprenor, astfel: redactarea unei noi legi a societatilor- actuala lege a suferit numeroase modificări de-a lungul anilor, fiind republicată de 2 ori din cauza numărului mare de modificări/completări; introducerea sediului electronic obligatoriu - e-sediu - toţi profesionişti înregistraţi în Registrul Comerţului trebuie să aibă un sediu electronic pentru asigurarea comuncărilor cu organele administraţie publice; obligativitatea folosirii semnăturii electronice pentru toți profesioniști - e-semnatură – toţi profesionişti înregistraţi în Registrul Comerţului trebuie să folosească mijloace de comunciare elctronică şi toate documentele , cel putin în relaţia cu instituţiile publice, să fie semnate cu semnătură electronică; introducerea Carnetului de conducere a afacerii – un curs de formare antreprenorială pentru administratorii societaţii, cu exceptia absolvenților de învățământ superior/liceelor economice, asigurându-se astfel un minim pachet de cunostinţe econimice, juridice şi de management; instituirea obligativitatii aderării la o asociație a mediului de afaceri; eliminarea obligativității menționării CAEN în Statut – cu excepții: armament, produse chimice etc - cu păstrarea doar a obligatiei de autorizare (introducerea prezumției ca toate codurile CAEN sunt trecute in Statut/act constitutiv) - se limină astfel procedurile birocratice prin care este necesar să îţi modifici în primă fază Statul pentru a menţiona un nou cod CAEN şi, ulterior, să îl autorizezi sau situţiile în care avem un Statut de 2-3 pagini, urmat de 10 pagini de coduri CAEN; comasarea formularelor pentru înființare într-unul singur simplificat; păstrarea posibilității organizării AGA prin sisteme de video-conferință/mijloace electronice.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.